Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
5 September 2010, 11:39:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
2804 aantal berichten in 649 topics door 2110 geregistreerde leden
Nieuwste lid: regiosprinter_294
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+ 
|-+  Berichten van FNV Bondgenoten Taxi.
| |-+  Nieuws rond de cao taxi
| | |-+  CAO 2009 / 2013
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: « 1 2 3 Omlaag E-mail dit topic Print
Auteur Topic: CAO 2009 / 2013  (gelezen 5232 keer)
schiphol
Hero Member

Geslacht: Man

« Antwoord #30 Gepost op: 4 December 2009, 11:30:10 »

Even een reactie op ikke. Omdat jij zo nadrukkelijk stelde dat je nog een jaar vast zat aan de bond ging ik er vanuit dat je nog maar net lid was, want dan moet je inderdaad een jaar lid blijven.
Dus mijn excuus voor mijn verkeerde aanname.
Maar, als jij al langer lid bent, dan kun je je lidmaatschap (net als alle andere lidmaatschappen in Nederland) opzeggen met een maand opzeg termijn (aangetekend schrijven) onder verwijzing naar de wet.

En leuke chauffeur, ik had het niet beter kunnen zeggen.
Iedereen die denkt dat hij beter af is zonder een bond als rugdekking die denkt niet goed na. Als iedereen in deze bedrijfstak, die toch al de slechtste CAO en naam heeft in Nederland, nu wegloopt bij de verschillende bonden dan kunnen we het wel helemaal vergeten.
Overheid en KNV zullen dan terecht gaan zeggen dat een algemeen verbindend verklaring niet meer nodig is en dat er maar per bedrijf een soort CAO afgesproken moet gaan worden. En wat dat gaat betekenen voor de overgrote meerderheid in deze branche mag wel duidelijk zijn. Juist die grote bedrijven die nu allemaal contracten hebben binnengehaald tegen zeer lage tarieven zullen hartstikke blij zijn, want dan kunnen ze gaan korten op arbeidsvoorwaarden en salarissen en kunnen ze nog lager gaan bieden zodat alle kleinere bedrijven naar de kloten gaan.

"Texas Kid"
ikke2
Hero Member

« Antwoord #31 Gepost op: 4 December 2009, 14:54:43 »

Schiphol je hebt het echt mis je kan je lidmaatschap niet opzeggen met een maand opzegtermijn
bij de FNV, zelfs de telefoniste zei dat het belachelijk was dat het niet mogelijk was.
Was 7 jaar lid.
Driver
Hero Member

« Antwoord #32 Gepost op: 4 December 2009, 16:23:50 »

@ ikke2

Per 1 januari 2010 wel, dan treedt een speciaal daarvoor ontworpen wet in werking.

@ schiphol

Dat de nieuwe CAO niet AVV is, heeft voor de bij KNV aangesloten bedrijven nog een voordeel, die hopen namelijk dat de chauffeurs, waar nog steeds een groot tekort aan is, van de niet-KNV bedrijven massaal zullen overstappen naar wel-KNV bedrijven, omdat daar beter betaald gaat worden.
nachtuil
Hero Member

« Antwoord #33 Gepost op: 6 December 2009, 12:17:14 »

Voor zover ik weet is mijn werkgever ook niet aangesloten bij het KNV

Ik word echter wel betaald volgens CAO (staat ook in contract)

Zelfs de extra betaling die gepland stond voor novermber dit jaar heb ik gehad  Smiley

Ook krijgen wij 100% toeslag als we op feestdagen werken (hoeft niet volgens CAO)

Nu wil ik niet beweren dat ze alles volgens de regels doen, maar wel veel Af en toe moeten ze wel eens op de vingers getikt worden, maar daar wordt over het algemeen naar geluisterd.

In januari 2010 moet ik er dus weer een trede bijkrijgen en weer een paar euro meer verdienen per maand, dat komt ook wel goed

Nee ik ben het niet eens met de hoogte van het uurloon, dat is veel te weinig

Wat ik trouwens wel jammer vind is dat je op de website van het KNV geen lijst van aangesloten taxibedrijven kan vinden

Wel van goederenvervoerbedrijven
« Laatste verandering: 6 December 2009, 12:22:07 door nachtuil » Gelogd
Leuke chauffeur
Sr. Member

« Antwoord #34 Gepost op: 7 December 2009, 09:26:58 »

Nachtuil. Houd je dan ook in de gaten dat in januari 2010 het nieuwe loongebouw gaat tellen. Op 31 december 2009 schaal je in naar het dichtbijzijnde hoger loon, scheelt al gauw 15 euro bruto per maand. Op 1 janauri 2010 komt hierover de loonsverhoging. Voor mij persoonlijk scheelt het met december en janauri al 43 euro bruto. Compliment aan dit bedrijf waar je werkt, misschien is het melden waard bij de bond. Kan het een TOP bedrijf worden.
schiphol
Hero Member

« Antwoord #35 Gepost op: 7 December 2009, 12:26:19 »

Voorzover ik weet, leuke chauffeur en nachtuil, moeten bedrijven die in de contracten met medewerkers hebben opgenomen dat er conform CAO wordt uitbetaald dit dan ook altijd doen en dan maakt het niet uit of het bedrijf is aangesloten bij de KNV.

En inderdaad, de salarissen gaan wel omhoog, maar de trede verhoging blijft dit jaar uit. Je schuift van je huidige trede zo naar de nieuwe trede in het nieuwe loongebouw zonder omhoog te gaan. De nieuwe verhoging per 1 januari is 2% conform afspraken plus 0,4% inflatiecorrectie.

"Texas Kid"
xrvtuur
Sr. Member

« Antwoord #36 Gepost op: 3 Januari 2010, 12:20:25 »

Hmmm, krijg ik een nieuwsbrief van de bond waarin staat dat ze spannende cao onderhandelingen achter de rug hebben en dat er een mooi akkoord is voor het merendeel van de taxichauffeurs Undecided Dat waag ik te betwijfelen, omdat er nog steeds geen algemeen verbindend verklaring is afgegeven, en dat komt weer omdat er te weinig taxibedrijven lid zijn van KNV taxi, dus volgens mij zitten er veel meer chauffeurs zonder nieuwe cao dan de bond doet vermoeden. Dat flyerboekje met het nieuwe loongebouw kan dus ook bij het oudpapier. Ik vind het erg jammer dat de bond nu niet meer doet voor al die mensen die nog steeds volgens de geldige(vorige) cao moeten werken, ons loon is en blijft nu wel erg lang bevroren. En wat is nu toch de werkelijke reden dat er geen algemeen verbindend verklaring wordt afgegeven??? Dat probleem zou nu toch allang opgelost moeten zijn, of is het allemaal zo duister en mistig.... wie geeft uitleg en wie heeft cijfers over het werkelijke aantal chauffeurs dat nog steeds volgens de oude cao moet werken en dus nu weer door de bond met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

schiphol
Hero Member

« Antwoord #37 Gepost op: 4 Januari 2010, 10:21:13 »

Voor alle duidelijkheid. Als een bedrijf, lid of geen lid van de KNV, zijn bedrijf uitvoert conform de CAO taxi dan MOET hij de nieuwe CAO ook uitvoeren.
Ook als er nog geen algemeen bindend verklaring is.

Over het algemeen heeft hij dan namelijk in de contracten met personeel staan dat er wordt gewerkt conform de CAO taxi. En dat is voldoende.

"Texas Kid"
xrvtuur
Sr. Member

« Antwoord #38 Gepost op: 4 Januari 2010, 10:47:59 »

In mijn contract staat dat dus niet
Leuke chauffeur
Sr. Member

« Antwoord #39 Gepost op: 7 Januari 2010, 08:57:23 »

Voor de goede orde. Ik denk dat de bestuurders denken dat jullie de post maar moeten lezen. In het laaste toegezonden nieuwsbrief staat wel degelijk dat de CAO tot op heden niet AVV is.
Als kaderlid heb wel gereageerd.
xrvtuur
Sr. Member

« Antwoord #40 Gepost op: 7 Januari 2010, 09:29:32 »

uhh ja die brief heb ik gelezen, maar daar staat niet in waarom er geen AVV is en wat ze er aan gaan denken te doen. Verder staat er ook niet wat te doen voor alle chauffeurs die nu salaris mis lopen, mijn laatste salaris verhoging is van juli 2008, dat is toch niet meer normaal Huh Ik heb dus nu ook geen inflatiecorrectie, omdat er geen AVV is is mijn salaris bevroren, en de rest van NL maakt alles maar duurder, en de bond.... ach Undecided
willem34
Sr. Member

« Antwoord #41 Gepost op: 21 Januari 2010, 17:07:37 »

een grote shit zooi cao taxi voor het kleine ov is er niet verbeterd
Leuke chauffeur
Sr. Member

« Antwoord #42 Gepost op: 23 Januari 2010, 15:27:33 »

beste xrvtuur, de oude cao was wel bindend verklaard en daar was de laatste salarisverhoging niet in juli 2008 maar wel degelijk later.
Dat de cao niet AVV is, dat probleem ligt bij de beste bazen oftewel de leden van het KNV.
Je kan je baas aansporen zijn lidmaatschap KNV op te zeggen, kontrakten af te laten sluiten met conform CAO en je bent af van de hele zooi. Spaart je geld aardig wat euro's, zo'n beeindiging lidmaatschap en daar kan hij zijn personeel dan van betalen zoals het hoort.
Overigens voor iedereen wie wel de clausule conform cao in zijn overeenkomst heeft staan, schroom niet en bel SFT met de melding dat cao niet wordt nageleefd. Wie weet.
xrvtuur
Sr. Member

« Antwoord #43 Gepost op: 23 Januari 2010, 18:17:45 »

Leuke chauffeur zou je mij dan kunnen vertellen wanneer er na juli 2008 dan nog een salaris verhoging is geweest?? Ik heb hier dat CAO boekje van 1juli 2007 t/m 31 december 2008 voor me liggen en daar is na juli 2008 geen sprake meer van een verhoging, dus vertel.....

Mijn baas is juist geen lid van KNV, maar dat is ook juist het probleem, want KNV leden moeten zich wel aan de nieuwe CAO houden en niet leden dus niet. Ik begrijp je verhaal dus niet zo.

bosco
Full Member

« Antwoord #44 Gepost op: 25 Januari 2010, 12:23:22 »

ik heb even een andere vraag over de cao
ik heb vorige maand 2 dagen niet mogen rijden(groepsvervoer) van mijn werkgever ivm de sneeuw.
nu zijn deze uren gekort op mijn meer uren,dus nu ben ik degene die betaal voor het niet mogen rijden.
en ik ben dus dubbel de pineut want als ik had kunnen rijden had ik op deze 2 dagen ong. 13 uur gewerkt ,en er zijn nu 8 uur van mijn meeruren afgehaald ( 4 uur op contract per dag).
dus ik mis nu eigenlijk 13 uur,volgens de fnv is dit een bedrijfsrisico die niet op het bordje van de werknemer gelegd mag worden maar dat is bij mij nu wel het geval vind ik .
de werkgever geeft aan dat ze 2 dagen geen omzet hebben gehad en daarom mogen ze deze uren van de meeruren afhalen.
ik ben het hier niet mee eens ook als ik het stuk lees van de fnv denk ik dat ik gelijk heb ,wat vinden jullie?
het blijft ook aan de gang in de taxibranche ,om over de rug van werknemers te verdienen.
Pagina's: « 1 2 3 Omhoog E-mail dit topic Print 
« vorige volgende »
Ga naar: