Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
5 September 2010, 11:31:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
2804 aantal berichten in 649 topics door 2110 geregistreerde leden
Nieuwste lid: regiosprinter_294
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+ 
|-+  Regioberichten FNV Bondgenoten Taxi
| |-+  Flevoland, Utrecht, West-Gelderland (Moderator: webmaster)
| | |-+  Dit snap ik dus niet!!
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 Omlaag E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Dit snap ik dus niet!!  (gelezen 280 keer)
regiosprinter_294
Sr. Member

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: 11 Juli 2010, 13:05:59 »

Dat er dus helemaal niets te vinden is over Gelderland, er is verdorie zoveel gaande hier in de omgeving Arnhem, maar om welke rede dan ook lees je hier helemaal niets!!
Ik zou graag willen dat Pieter van de Beuzenberg weer eens naar Arnhem kwam om voor ons te knokken!! Jammer dat hij geen taxi-consulent meer is van Gelderland...... Embarrassed

Het onderschrift/uitleg van dit sub-forum luidt:
Citaat
Adressen, vergaderingen, nieuws.

Maar alle adressen kan je proberen te vinden op de FNV site, nieuws hoop je te krijgen via de nieuwsbrief per post en vergaderingen......ach men belooft veel, maar als je dan vraagt wanneer de volgende vergadering is, krijg je een ellenlang verhaal te horen over iets wat je dan niet aan de grote klok mag hangen, maar wat allang beschreven is op de site, dat Brigitta Paas niet meer voor de taxi-bondgenoten werkt......triest......

En wij, wij wachten nog op allerlei antwoorden waar we maar ontwijkende antwoorden op krijgen of helemaal nooit een antwoord!!

Sorry hoor, maar ik mis echt de betrokkenheid van de taxi-consulent van de regio Gelderland!!!!
« Laatste verandering: 11 Juli 2010, 13:12:57 door regiosprinter_294 » Gelogd
schiphol
Hero Member

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Juli 2010, 10:12:04 »

Regiosprinter, zo gaat het volgens mij in alle regio's.
Ik zit in NoordHolland en ook hier is het verdacht stil totdat ze de leden weer nodig hebben.
Het forum is een doekje voor het bloeden, maar iemand met genoeg kennis op de site zetten om vragen te beantwoorden ho maar.
Zelfs het proberen te achterhalen van mail adressen van de bestuurders en taxi consulenten vergt een lange adem, als je ze al te pakken krijgt.

Deze bond begint slechter te worden voor de mensen die hem juist keihard nodig hebben, namelijk de taxiwereld waarin 80% van de werkgevers maar aanklooit en zijn personeel uitbuit.

"Texas Kid"
ikke2
Hero Member

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Juli 2010, 19:33:11 »

Helaas kan FNV ook voor vele mensen niets betekenen, ook toen voor mij niet omdat meerdere
mensen zich moesten melden van het bedrijf waar ik toen werkte. (te laat betalen van inkomen)
Je kan lid zijn wat je wil, is alleen zinvol als velen collega's ook zijn aangesloten bij de FNV, nu is
het taxi inkomen al geen vetpot en dan nog het lidmaatschap, kunnen velen alleenstaande gewoon
niet missen.
regiosprinter_294
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Juli 2010, 21:22:53 »

dank voor jullie reacties @schiphol en @ikke2, ik stel dat erg op prijs.
Hieruit blijkt in ieder geval dat we op elkaar wel kunnen en mogen rekenen!

Wat mij het meeste stoort aan het contact tot nu toe met de FNV, is dat ze beloftes maken en deze niet nakomen! Tegen de tijd dat er een nieuwe CAO bevochten moet worden slaan ze verdorie elkaar hard op de borst, zo van dat hebben we ff mooi gedaan! Ik vraag me nu echt af of de FNV wel begrijpt dat ze zonder de leden ook niets kunnen bereiken!!

Het stoort me gewoon geweldig dat ze dan wel een forum neerknallen en voor de rest er ook geen donder mee doen! Ik vraag me überhaupt af of er nog wel gelezen word door de taxi-consulenten of wie dan ook!

Het is toch niet teveel gevraagd dat als er een forum opgezet word er dan ook professionals van de FNV gaan reageren. Waarom zou je anders een forum opzetten!!! Ik durf dit hier neer te zetten, want mijn partner heeft ook een forum opgericht over fibromyalgie en daar is zij heel erg betrokken bij, sterker nog, per dag besteed ze minimaal 3 uur aan het forum!
Als hier in alle jaren dat dit forum bestaat er meer uren door de taxi-consulenten aandacht besteed is aan dit forum, lijkt het mij al erg veel...... Maar goed, het zij zo..... Wij moeten het maar doen met geen enkel antwoord, ik vraag me af hoe de FNV zou reageren als niemand meer op komt dagen bij een manifestatie of er geen antwoorden meer komen bij enquêtes.......

En de excuses van we zijn druk.....dan vraag ik me toch af waarmee, want een vergadering in Arnhem regelen is al teveel gevraagd!! Laat staan hier een reactie......Ik baal er verschrikkelijk van, ik heb vele uren besteed aan het contact tussen de consulent en de werknemers van het bedrijf wat in Arnhem op slot gaat.....maar ik krijg er weinig of niets voor terug. Sterker nog, als je vraagt in een mail om contact krijg je dus ECHT GEEN antwoord!!!! En als je dan eindelijk slaagt in telefonisch contact.....tja......of je er wijzer van word, ik in ieder geval niet, want bij het UWV weten ze nog meer!

Ik vind het echt jammer dat het zo moet lopen, want in 2006 hadden we het zelfde voor handen hier in Arnhem, toen was het contact met Pieter v.d. Beuzenberg meer dan voortreffelijk!!! Tot in de puntjes is alles georganiseerd en nu.....nu word ik aangekeken en aangesproken door collega's.....waar zijn ze nu die lui van de FNV...... Heel erg jammer dat dit zo nu moet!! Ik had het ook niet verwacht, dat er nu collega's en ik zelf ook zo in de kou gezet worden!! Ik ben mijn baan kwijt en krijg wegens een ongeluk verleden jaar geen nieuw contract aangeboden bij de werkgever die de aanbesteding gewonnen heeft......maar op hulp rekenen van het FNV blijkt deze keer een sprookje te zijn........  Angry Angry Angry

« Laatste verandering: 12 Juli 2010, 21:28:09 door regiosprinter_294 » Gelogd
regiosprinter_294
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Juli 2010, 12:22:47 »

Ik moet wel even een kleine correctie aanbrengen bij mijn eerste bericht over Brigitte Paas,
Citaat
brigitta paas werkt nog steeds bij fnv bondgenoten, alleen ze doet geen taxi meer.
Er is een herverdeling geweest van takenapkketen en ze gaat zich nu richten op internationaal, besliten bus en openbaar vervoer.
Wie de nieuwe bestuurder wordt voor taxi in de regio oost is op dit moment nog niet bekend.
Dit kreeg ik van de taxi-consulent en ik vind het wel zo terecht om ook te plaatsen.

Verder ook nog een aanvulling:

Waarschijnlijk n.a.v. de berichten op het forum hebben wij inmiddels wel contact gehad met de taxi-consulent en dat was tot volle tevredenheid. Als er iets mist zeg ik het, maar ook als er iets mee gedaan wordt!

Groet,

regeiosprinter
qinted
Full Member

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Juli 2010, 19:36:12 »

tja zit ook al heeeeel lang bij fnv.......

Ik heb ze nodig gehad...maar heb helaas aan de lijve moeten ondervinden dat het te lang  weggegooid geld is ben heel erg in overweging om mijn contributie op tezeggen......spaar nu liever voor een advocaat.....merkte ik bij mijn colega......en ja ik mis ook beuzenberg.....die valt niet meer onder gelderland.....heel jammer maar waar....ik werk nu voor een ander bedrijf...ook taxi.....maar heb er weinig aan gehad...
ikke2
Hero Member

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Juli 2010, 12:49:44 »

tja zit ook al heeeeel lang bij fnv.......

Ik heb ze nodig gehad...maar heb helaas aan de lijve moeten ondervinden dat het te lang  weggegooid geld is ben heel erg in overweging om mijn contributie op tezeggen......spaar nu liever voor een advocaat.....merkte ik bij mijn colega......en ja ik mis ook beuzenberg.....die valt niet meer onder gelderland.....heel jammer maar waar....ik werk nu voor een ander bedrijf...ook taxi.....maar heb er weinig aan gehad...

Ik heb mijn contributie vorig jaar al opgezegd, geld kan je beter gebruiken.
Uiteindelijk doen ze niets als je ze nodig hebt als er zich problemen voordoen vanuit het bedrijf, dan wordt er
gezegd dat er meerdere mensen moeten zijn die zich moeten aanmelden met diezelfde klacht.
HALLO, ik betaalde contributie en vroeg om hulp....nee die krijg je niet, dan maar niet, dan ook geen contributie meer.
qinted
Full Member

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Juli 2010, 16:58:17 »

ja vind het ook jammer dat ik er via deze manier achter moest komen Undecided
schiphol
Hero Member

Geslacht: Man

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Juli 2010, 11:08:56 »

Niet om het een of ander, gewaardeerde collega's, maar weten jullie wat een advocaat per uur kost?
Zelf onlangs navraag naar moeten doen. Een arbeidsrechtadvocaat, want zo een moet je hebben, vraagt per uur 125 euro en heeft sowieso minimaal 3 uur nodig om zich in te lezen in het dossier. Daarnaast komen dan de kosten van het schrijven van een verweerschrift bij ontslag of het voeren van een correspondentie met je werkgever bij problemen zoals het niet navolgen van de CAO.
Een advocaat kan ook niets doen als een CAO niet wordt nageleeft. Hij kan hooguit dreigen met een rechtsgang en dan ben je helemaal duur uit want dan gaat er zomaar een uurtje of 10 in zitten. Tel uit je winst.
Zelf heb ik een keer gebruik gemaakt van de FNV bij een rechtsgang vanwege een ontslagaanvraag via de kantonrechter. In totaal ging daar 21 uur werk van de advocaat in zitten a 125 euro per uur, totale kosten 2625 euro.
Lidmaatschap mag dan duur zijn, maar het risico lopen dat je eens een advocaat nodig hebt en vervolgens dergelijke bedragen moet neertellen dat wil je toch ook niet.

En ja, je kunt natuurlijk ook nog een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten, maar dan moet je wel nadrukkelijk ook arbeidsrecht erbij nemen en dit kost ook gemiddeld 15 euro per maand.

"Texas Kid"
qinted
Full Member

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Juli 2010, 19:58:30 »

tja.....nou ik weet wel dat  als het me nog 1 keer overkomt...toch echt een advocaat neem.......ik de bond.....mijn colega een advocaat....
En ik weet dat hij er na 2 jaar beter is uit gekomen dan ik in meer dan 16 jaar.....
Dan maar iets meer geld kwijt.,,mijn colega had me nog gewaarschuwd.....die belde me vorige week toch wel wat met op geheven hooft op ..maarja is zo...ik personlijk weer wat geleerd en de volgende keer de andere kant maar eens proberen......
maargoed dit vind ik persoonlijk...
bosco
Full Member

« Antwoord #10 Gepost op: 26 Juli 2010, 09:32:33 »

Ook hier weer een iets wat niet klopt van de fnv bond in dec of jan jongleden hebben we die sneeuwval snachts gehad, savonds werden we door de werkgever gebeld dat we niet mochten rijden die dagen omdat het te gevaarlijk was.In opdracht van de werkgever hebben we ook niet gereden.Er zijn 2 of 3 dagen geweest dat we niet mochten rijden in die maanden.In de cao staat dat de werkgever die dagen dan ook gewoon door hadden moeten betalen ook al hadden we niet gereden. Wat heeft het bedrijf toen gedaan die heeft de uren die we niet hadden gereden van de meer uren afgetrokken omdat zij zeiden we hebben omzet verlies geleden, heel veel van de mensen en ook ik waren het er niet mee eens het was immers in opdracht van hun zelf dat we niet mochten rijden.Vele van die mensen hebben het aangekaart bij de fnv bond en die zeiden jullie staan volkomen in je recht ze moeten het gewoon uit betalen die dagen dat we niet hadden gereden en er mag niets van de meer uren afgetrokken worden het was immers onmacht en het niet rijden was in opdracht van de werkgever.Vervolgens zei de bond er moeten meer mensen ze eigen melden om er wat aan te kunnen doen. Na mijn weten hebben er ook meerdere mensen een melding van gemaakt bij de fnv bond.Ik zelf ben gelukkig geen lid van de fnv maar had een melding gemaakt bij het Sociaal Fonds Taxi ook daar waren er meerdere die er een melding van gemaakt hadden en de zaak was bekend .Maar tot op heden hebben wij nog steeds niks gehoord of het bedrijf is aan gepakt of wat dan ook. ikzelf denk dat ze het laten verwateren en tot ze zoiets hebben zoek het lekker uit.Tot heden hebben we ook ons geld van die dagen nog steeds niet terug ik weet ook vrij zeker dat we het geld nooit zullen krijgen omdat er niets aan gedaan word .ik bedoel er mee te zeggen als de fnv ons al niet helpt en ook Sociaal Fonds Taxi niet wie helpt ons dan wel.vandaar dat ik ook maar een rechtsbijstand verzekering heb afgesloten want die heb je zeker nodig als je bij een taxi bedrijf werk.Het lijkt zelf zo dat dat de werkgevers meer beschermt word dan de werknemers. Ze kunnen doen en laten wat ze willen ze worden er niet op aangesproken.
« Laatste verandering: 26 Juli 2010, 09:39:38 door bosco » Gelogd
qinted
Full Member

« Antwoord #11 Gepost op: 26 Juli 2010, 10:25:42 »

hier sluit ik me geheel bij aan....
vind het jammer dat je nergens je verhaal kan halen iedereen denkt het beter te weten maar als het er op aan komt is niemand thuis....de verhalen van rechtsbijstand...zo wel advocaat lijken me duidelijk ...dan iets meer geld kwijt....heb het nu prima na mijn zin bij het nieuwe bedrijf.....maar weet nu wel wat ik moet door zelf giga op mijn neus te gaan.........
En inderdaad de sneeuw periode.....2 dagen thuis gezeten......en waar is mijn geld?HuhHuhHuhHuhHuhHuh/ van de dagen......sociaal fons gebeld....bond gebeld.........iemand nog een ander idee................vast wel..........
Pagina's: 1 Omhoog E-mail dit topic Print 
« vorige volgende »
Ga naar: