Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
5 September 2010, 12:17:27
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
2804
aantal berichten in
649
topics door
2110
geregistreerde leden
Nieuwste lid:
regiosprinter_294
Regioberichten FNV Bondgenoten Taxi
Groningen, Friesland, Drente
(Moderator:
webmaster
)
07-06-08: linken voor de friezen
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
Auteur
Topic: 07-06-08: linken voor de friezen (gelezen 8049 keer)
taximissi
Sr. Member
Geslacht:
07-06-08: linken voor de friezen
«
Gepost op:
6 Juni 2008, 23:39:09 »
Goh, mijn leuke linken zijn niet eens meer te zien
«
Laatste verandering: 11 Juni 2008, 22:15:38 door webmaster
»
Ik ben wat ik vandaag verkies te zijn, niet wat ik eerder verkozen heb
schiphol
Hero Member
Geslacht:
Re: linken voor de friezen
«
Antwoord #1 Gepost op:
7 Juni 2008, 14:41:24 »
Vreemd hé, taximissi, opeens is de hele topic met de friese landstaal verdwenen
"Texas Kid"
taximissi
Sr. Member
Geslacht:
«
Antwoord #2 Gepost op:
7 Juni 2008, 20:14:04 »
Jaaaaaaaaa heeel vreemd
ach jammer van de leuke friese linken, google in het fries, hadden ze mischien wel leuk gevonden die Friezen
webmaster
Administrator
Geslacht:
«
Antwoord #3 Gepost op:
11 Juni 2008, 18:01:37 »
Nou sorrie hoor. Ik dacht dat iedereen zich zo irriteerde en dus gedelete wegens te flauw gevonden. Excuus. Jullie missen het fries nu toch, begrijp ik?
webmaster
Administrator
Geslacht:
nou vooruit dan ... Sjauffeurs moatte wer wurkje
«
Antwoord #4 Gepost op:
11 Juni 2008, 22:18:10 »
Sjauffeurs moatte wer wurkje
De bussjauffeurs moatte wer oan it wurk. De rjochter yn Grins hat tiisdei de stakings foar in wichtich part ferbean. Yn de spitsoeren moat der wer riden wurde, oars folgje hege boetes. Der moat wer riden wurde tusken 7 en 9 oere moarns en middeis tusken 4 en 7. Der wurdt ek wer stimpele.
De rjochter sette in rem op de aksjes, omdat in soad minsken lest ha fan 'e stakings. Sjauffeurs dy't net ride, sette har baan op it spul. De fakbűnen krije dan 10.000 euro boete.
taximissi
Sr. Member
Geslacht:
Re: 07-06-08: linken voor de friezen
«
Antwoord #5 Gepost op:
13 Juni 2008, 22:44:59 »
Hahaha
en nu nog de vertaling vind je ook niet Schiphol?
Moet eerlijk zeggen dat ik me eerst beetje irriteerde ja, maar daarna vond ik het zelfs leuk worden
Maar mis toch wel voor de niet Friessprekende/lezende/Drentenaren en Greuningers een vertaling
webmaster
Administrator
Geslacht:
«
Antwoord #6 Gepost op:
22 Juni 2008, 22:48:25 »
Ik kan het zelf ook niet, maar als je een beetje goed kijkt zie je wel wat er staat.
webmaster
Administrator
Geslacht:
tis wel besmettelijk: nu gaat gestaald kader OV ook al over tot het Frysk
«
Antwoord #7 Gepost op:
25 Juni 2008, 16:11:22 »
Arriva stapt mooglik nei de rjochter as bliken docht dat de nije konkurrint Qbuzz stipe krijt fan it memmebedriuw NS. Qbuzz hat it iepenbier ferfier yn Súd-East Fryslân gund krigen. Arriva riidt dęr no noch, mar hat net opnij in offerte útbrocht omdat it net út kinne soe.
Arriva wol bewiis fan de provinsje dat Qbuzz in selsstannich bedriuw is. As it bedriuw driuwt op stipe fan NS, soe dat űnearlike konkurrinsje węze, fynt direkteur Anne Hettinga fan Arriva.
webmaster
Administrator
Geslacht:
Q-Buzz vervoerder voor openbaar vervoer in Zuidoost Fryslân
«
Antwoord #8 Gepost op:
25 Juni 2008, 16:13:17 »
dinsdag, 24 juni 2008
Het openbaar vervoer in Zuidoost Fryslân gaat vanaf 14 december 2008 verzorgd worden door Q-Buzz. De nieuwe vervoerder, een 100% Nederlands bedrijf, heeft de concessie gegund gekregen door het College van Gedeputeerde Staten. ”Q-Buzz was de enige inschrijver op de aanbesteding, de aanbieding van dit bedrijf hebben we zeer nauwkeurig getoetst en deze voldoet aan alle eisen uit het bestek. En daar gaat het ook om, het is voor ons de waarborg dat de reizigers een goed product wordt geboden.”, zo zegt gedeputeerde Piet Adema.
De provincie is blij met de komst van de nieuwe vervoerder. Niet alleen voldoet de aanbieding aan alle eisen van de provincie, maar ook het goede aanbod van Q-Buzz maakt dat met belangstelling de komst van de nieuwkomer afgewacht wordt. Zo gaat de vervoerder rijden met zeven bussen op aardgas/biogas (op een totaal van 51 geheel nieuwe bussen). Bij de nieuwe dieselbussen wordt eind 2009 gestart met GTL [1] als brandstof. Gedurende de concessieperiode wordt overgestapt op het duurzame BTL [2] . Verder is er een prima afstemming op de dienstregeling van de NS en staat de dienstverlening richting reizigers hoog in het vaandel. De provincie heeft dan ook vertrouwen in de nieuwe vervoerder: ”De onderneming is weliswaar nieuw, maar boezemt vertrouwen in door de staat van dienst van de oprichters en de deelname van de Nederlandse Spoorwegen.”, aldus Piet Adema.
De komst van Q-Buzz naar de concessie Zuidoost Fryslân, waarin Drachten de kern is en de verbinding Drachten-Leeuwarden tot de sterke lijnen behoort, is uniek. Het is de eerste concessie voor het nieuwe bedrijf dat is opgericht door Rob van Holten en Leon Struijk, beiden oud-bestuurders van Connexxion, in samenwerking met de NS. De komende maanden gaan de provincie en Q-Buzz aan de slag met alles wat geregeld moet worden om op 14 december 2008 een goede start te maken. Personeel en nieuwe bussen zijn hierbij het belangrijkste. Het eerste jaar wordt dezelfde dienstregeling gereden als nu. Per december 2009 zal Q-buzz starten met een nieuwe dienstregeling.
De dienstregeling biedt 22% meer ritten aan dan het door de provincie Fryslân geëiste minimum aantal ritten. De rechtstreekse verbinding tussen Drachten en Olderberkoop wordt hersteld. Daarnaast worden op vaste tijden van en naar de scholengemeenschappen in o.a. Drachten, Heerenveen en Wolvega speciale ”skoallebussen” ingezet. In overleg met de scholengemeenschappen worden de precieze aankomst- en vertrektijden vastgesteld. Q-buzz belooft een dienstregeling, waarin minder overgestapt hoeft te worden en een vereenvoudigd IOV-systeem. Chauffeurs zijn gastheer van het bedrijf. Er worden speciale chauffeurspanels ingesteld, waarin zij invloed kunnen uitoefenen op de kwaliteit van de uitvoering. In alle bussen is een airco geďnstalleerd en hangen tft-schermen, die actuele reisinformatie geven, óók van de NS-treinen. Afroep van de haltes is tweetalig. Op alle NS-stations is het straks mogelijk om een ”treinkaartje” naar Drachten te kopen, vooruitlopend op de spoorlijn Heerenveen-Drachten-Groningen.
taximissi
Sr. Member
Geslacht:
«
Antwoord #9 Gepost op:
25 Juni 2008, 20:41:09 »
nachtuil
Hero Member
Re: Q-Buzz vervoerder voor openbaar vervoer in Zuidoost Fryslân
«
Antwoord #10 Gepost op:
28 Juni 2008, 15:20:34 »
Citaat van: webmaster op 25 Juni 2008, 16:13:17
dinsdag, 24 juni 2008
Het openbaar vervoer in Zuidoost Fryslân gaat vanaf 14 december 2008 verzorgd worden door Q-Buzz. De nieuwe vervoerder, een 100% Nederlands bedrijf, heeft de concessie gegund gekregen door het College van Gedeputeerde Staten. ”Q-Buzz was de enige inschrijver op de aanbesteding, de aanbieding van dit bedrijf hebben we zeer nauwkeurig getoetst en deze voldoet aan alle eisen uit het bestek. En daar gaat het ook om, het is voor ons de waarborg dat de reizigers een goed product wordt geboden.”, zo zegt gedeputeerde Piet Adema.
De provincie is blij met de komst van de nieuwe vervoerder. Niet alleen voldoet de aanbieding aan alle eisen van de provincie, maar ook het goede aanbod van Q-Buzz maakt dat met belangstelling de komst van de nieuwkomer afgewacht wordt. Zo gaat de vervoerder rijden met zeven bussen op aardgas/biogas (op een totaal van 51 geheel nieuwe bussen). Bij de nieuwe dieselbussen wordt eind 2009 gestart met GTL [1] als brandstof. Gedurende de concessieperiode wordt overgestapt op het duurzame BTL [2] . Verder is er een prima afstemming op de dienstregeling van de NS en staat de dienstverlening richting reizigers hoog in het vaandel. De provincie heeft dan ook vertrouwen in de nieuwe vervoerder: ”De onderneming is weliswaar nieuw, maar boezemt vertrouwen in door de staat van dienst van de oprichters en de deelname van de Nederlandse Spoorwegen.”, aldus Piet Adema.
De komst van Q-Buzz naar de concessie Zuidoost Fryslân, waarin Drachten de kern is en de verbinding Drachten-Leeuwarden tot de sterke lijnen behoort, is uniek. Het is de eerste concessie voor het nieuwe bedrijf dat is opgericht door Rob van Holten en Leon Struijk, beiden oud-bestuurders van Connexxion, in samenwerking met de NS. De komende maanden gaan de provincie en Q-Buzz aan de slag met alles wat geregeld moet worden om op 14 december 2008 een goede start te maken. Personeel en nieuwe bussen zijn hierbij het belangrijkste. Het eerste jaar wordt dezelfde dienstregeling gereden als nu. Per december 2009 zal Q-buzz starten met een nieuwe dienstregeling.
De dienstregeling biedt 22% meer ritten aan dan het door de provincie Fryslân geëiste minimum aantal ritten. De rechtstreekse verbinding tussen Drachten en Olderberkoop wordt hersteld. Daarnaast worden op vaste tijden van en naar de scholengemeenschappen in o.a. Drachten, Heerenveen en Wolvega speciale ”skoallebussen” ingezet. In overleg met de scholengemeenschappen worden de precieze aankomst- en vertrektijden vastgesteld. Q-buzz belooft een dienstregeling, waarin minder overgestapt hoeft te worden en een vereenvoudigd IOV-systeem. Chauffeurs zijn gastheer van het bedrijf. Er worden speciale chauffeurspanels ingesteld, waarin zij invloed kunnen uitoefenen op de kwaliteit van de uitvoering. In alle bussen is een airco geďnstalleerd en hangen tft-schermen, die actuele reisinformatie geven, óók van de NS-treinen. Afroep van de haltes is tweetalig. Op alle NS-stations is het straks mogelijk om een ”treinkaartje” naar Drachten te kopen, vooruitlopend op de spoorlijn Heerenveen-Drachten-Groningen.
Directeur van Holten van is de voormalig directeur van Connexxion die voor zijn vrijwillig vertrek 821.000 euro meekreeg, omdat Connexxion bang was dat deze directeur dwars zou gaan liggen bij het samengaan van Connexxion met Transdev.
EN ik word dus afgescheept met en uurslaris van 9 euro bruto per uur. bedankt mijnheer van Holten
«
Laatste verandering: 28 Juni 2008, 15:25:03 door nachtuil
»
Driver
Hero Member
«
Antwoord #11 Gepost op:
28 Juni 2008, 16:13:53 »
Tsja nachtuil, dan had je maar verder moeten studeren.
De opleidingen ladenlichter en zelfbevoordeler zijn inmiddels opgeheven.
nachtuil
Hero Member
«
Antwoord #12 Gepost op:
2 Augustus 2008, 23:33:01 »
Citaat van: Driver op 28 Juni 2008, 16:13:53
De opleidingen ladenlichter en zelfbevoordeler zijn inmiddels opgeheven.
S**t!!! Had net een sollicitatieformulier gedownload voor die functies, het gelazer begint al met het sollicitatieformulier
Pagina's:
1
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Berichten van FNV Bondgenoten Taxi.
-----------------------------
=> Verplicht examen taxichauffeur
=> Pensioen en prépensioen/VUT
=> Disclaimer